Germania Tour 2010, 4.deň – Hermann (Arminius)

Hermann (16/17 pred n.l. – cca 21 n.l.), náčelník kmeňa Cheruskov, sa preslávil porazením troch rímskych légií vedených Varom, v Teutoburskom lese v roku 9 n.l. Narodil sa ako kniežací syn a ešte ako dieťa ho poslali do Ríma aby získal rímsku výchovu a vojenské vzdelanie. Stal sa tam z neho rímsky občan s menom Arminius a spoznal aj vojensko-strategicko-politické myslenie Rimanov. Po Varovej porážke viedol ešte niekoľko úspešných bojov s Rimanmi, no po čase aj on podľahol Germanicusovi a nakoniec Hermanna zavraždili príbuzní.

naspäť

Tento pamätník stavali v rokoch 1838-1875, podstavec má výšku 26,89m, postava 26,57m. Celý pomník tak dosahuje 53,46m. Hmotnosť postavy je 42,8t a je na nej 8,2t medi. Meč má dĺžku 7m a hmotnost 550kg.
Kúsok od pamätníka je malé múzem, v ktorom sú zobrazené informácie o stavbe. Priamo v pamätníku je vyhliadková plošina, len treba zaplatiť vstupné a vyšliapať cca 25m úzkym točitým schodiskom. Výhľad za to stojí.

Camp

Večer sme sa ubytovali v neďalekom kempe. Konečne sprcha . Dobre sme sa napapali a potom sme už iba sedeli a popíjali. Zastavil sa pri nás jeden “domorodec” aj so psom, chlapík ktorý mal prenajatý bungalov. Predstavil sa ako Dirk, fenku predstavil ako Fridu a že odkiaľ sme, čo tu robíme a tak. Tak sme začali šprechovať. Potom sa pristavil jeho kamarát holanďan. Divný holanďan, skoro ani piť nechcel. No a už sme aj spíkovali. Čím pokročilejšia doba, tým viac piva a medoviny v sebe a tým som viac vedel rozprávať inou rečou. Dirk nám dokonca sľúbil že ďalší deň nás pozve na pivo do skvelej biergarten, tak sme sa potešili a dúfali že si to bude pamätať aj ráno .

pokračovanie: Bitka v Teutoburskom lese

Pridal Jokull dňa 2. August 2010 · kategória: cestovanie, zo sveta

Článok ešte nikto nekomentoval.